دیدبان

هیئت آمریکایی هنگام سخنرانی لاریجانی در تونس جلسه را ترک کرد/ اولاند گوشی را بر میز کوبید

هیئت آمریکایی هنگام سخنرانی لاریجانی در تونس جلسه را ترک کرد/ اولاند گوشی را بر میز کوبید

 به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شب گذشته مراسم رسمی جشن تصویب قانون اساسی جدید تونس با حضور سران و مقامات برخی کشورها در ساختمان شورای موسسان تونس برگزار شد.
در این نشست شخصیتهایی همچون «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه و«میشل سلیمان» رئیس جمهور لبنان به دعوت «منصف المرزوقی» رئیس جمهور تونس حضور داشتند. همچنین در این مراسم رهبران کشورهای آفریقایی گینه، چاد، سنگال و مالی و برخی مقامات دیگر کشورها نیز حضور داشتند.
در این مراسم «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز به پشت تریبون رفت و اظهاراتی را درباره انقلابهای جدید منطقه بیان کرد. وی در اظهارات خود آمریکا و رژیم صهیونیستی را به تلاش برای «عقیم کردن انقلابهای عربی» متهم کرد.
لاریجانی تاکید کرد: باید کشورهایی را که در آنها انقلاب رخ داده تحت نظارت داشته باشیم و دست کشورهای استکباری را در آنها قطع کنیم. وی افزود: آمریکا تلاش کردند که انقلابهای عربی را عقیم کرده و از مسیر اصلی منحرف کنند تا در نهایت اسرائیل از آن بهره ببرد.

این اظهارات با خشم شدید اعضای هیئت آمریکایی و ترک مراسم همراه شد که با توجه به تنها بودن مقامات آمریکایی در انجام این اقدام، موجبات انزوای آنها را به وجود آورد.
روزنامه الجدیده تونس هم نوشت «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه پس از شنیدن اظهارات ترجمه شده لاریجانی، گوشی را محکم به زمین زد تا اینگونه خشم خود را از اظهارات ضد آمریکایی-صهیونیستی لاریجانی ابراز کند.
در همین راستا، سفارت آمریکا در تونس در بیانیه ای اعلام کرد: نماینده ایران به جای آنکه در سخنان خود از دستاوردهای تونس تمجید کند، از تریبون مجلس موسسان تونس استفاده نادرستی کرد و ایالات متحده را محکوم کرد

این بیانیه افزود: هیئت آمریکایی بعد از این اتهامات دروغین و اظهارات نامناسب نماینده ایران جلسه را ترک کردند.

 

منبع : مهرنیوز
 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن